پایان نامه جهت دریافت درجه دکتراى تخصصى پزشکى
بررسى سیستم نمره دهى اشتندال (Stendhal Scoring) و شیوع انواع کارسینوم اسکواموس سرویکس برروى نمونههاى سرویکس
قسمتی از متن: کار سینوم اسکواموس سرویکس در بیشتر مناطق جهان شایعترین تومور بدخیم سیستم ژنیتال زنانه می باشد . امروزه میزان آن رو به افزایش است ولی میزان مرگ و میر به علت آزمون سیتولوژیک پاپانیکولائو و در دسترس بودن گردن رحم برای کولپوسکوپی وییوپی کاهش یافته است بیش از 85% کارسینومای سرویکس از نوع اسکواموس می باشد که خود انواع هیستولوژی متفاوت با پیش آکهی مختلف دارد . منظور از انجام این مطالعه تعیین سیستم نمره گذاری Stendhal با توجه به معیارهای پاتولوژی و ارتباط آن با مرحله بندی بیماران و وجود ضایعات پیش سرطانی ، سن و تعداد حاملگی با کار سینوم اسکواموس سرویکس مورد ارزیابی قرار میگرید .در ضمن پیگیری 2 الی 10 ساله بیماران و مقایسه آن با درجه بندی و نوع کار سینوم اسکواموس سرویکس مورد بررسی قرار میگیرد . این بیماران در طی سالهای 1373 الی 1380 به بیمارستان میرزا کوچک خان که یکی از بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد ، مراجعه کرده اند . در این مطالعه 27 بیمار 28 تا 71 ساله با میانگین سنی 49 سال که بدلیل کار سینوم اسکواموس سرویکس تحت عمل هیسترکتومی یا کوانیزاسیون قرا گرفته بودند با استفاد از بررسی پرونده ها و اسلایدهای مربوطه تحت ارزیابی دقیق قرار گرفتند و همچنین طی تماس با بیماران پیگیری صورت گرفت . متوسط scoring Stendhal 2/13 بود و میزان شیوع انواع LCNK ،5/81% و LCK، 5/18% بدست آمد .
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 65
عنوان پایان نامه : اثر کنسانتره فیبر خام (فیبر نامحلول سلولز) بر عملکرد نیمچه های گوشتی
چکیده: در این آزمایش اثر کنسانتره فیبر خام (فیبر نامحلول سلولز) بر عملکرد نیمچه های گوشتی با تعداد 225 قطعه جوجه نر سویه گوشتی لوهمان در قالب طرح کاملا تصادفی با 5 تیمار و 3 تکرار بررسی شد. سطوح مختلف کنسانتره فیبر خام شامل 1) 0 درصد 2) 25/0 درصد 3) 5/0 درصد 4) 75/0 درصد و 5) 5/0 درصد در دوره آغازین و 25/0 درصد در دوره رشد به جیره پایه حاوی ذرت، کنجاله سویا و پودر ماهی افزوده شدند. در طول آزمایش خوراک مصرفی، افزایش وزن زنده و ضریب تبدیل غذایی به طور هفتگی اندازه گیری شدند. نتایج حاصل از تجزیه داده های آماری نشان می دهند که مصرف خوراک بین تیمارها در دوره های آغازین (21-1 روزگی)، رشد (42-22 روزگی) و کل دوره (42-1) از لحاظ آماری اختلاف معنی داری نداشتند (p>0/05). افزایش وزن بدن در بین تیمارها در دوره آغازین غیر معنی دار بود (p>0/05)، در دوره رشد اختلاف بسیار معنی دار (p<0/01) و در کل دوره اختلاف معنی دار بین تیمارها از لحاظ افزایش وزن بدن وجود داشت (p<0/05). ضریب تبدیل غذایی در کلیه دوره ها اختلاف بسیار معنی داری داشت (p<0/01). مقایسه میانگین تیمارها از لحاظ این صفت، عملکرد بهتری را بین تیمارهای حاوی کنسانتره فیبر خام نشان داد. تجزیه لاشه در روز 42 پرورش انجام گرفت و اندام ها به صورت درصدی از وزن زنده، تجزیه آماری شدند. بین تیمارها صفات درصد لاشه خالص، سینه، ران، سنگدان و قلب اختلاف معنی دار(p<0/05) و در صفات چربی بطنی و وزن روده ها اختلافات بسیار معنی داری را نشان دادند (p<0/01). نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد که استفاده از کنسانتره فیبر خام در جیره می تواند سبب بهبود افزایش وزن، ضریب تبدیل و خصوصیات لاشه شود. بیشترین درصد فیبر بهترین عملکرد را نشان می دهد.
فهرست مطالب:
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 100
عنوان پایان نامه : بررسی تهیه طرح درس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
این پایان نامه 300 صفحه ورد می باشد و کامل و جامع
قسمتی از متن: مقدمه : در جمع معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت چه بسیارند افرادی که دانش های لازم را در مورد موضوع درس و مفاهیم تدریس دارند ، ولی شیوه استفاده صحیح و روش آموزش و انتقال مطلوب را نمی دانند و یا درموقع تدریس دچار مشکل می شوند . یکی از راههایی که معلمین را در امر تدریس موفق یاری میکند نوشتن طرح درس است . مسلماً یکی از زمینه های لازم برای برخورداری از یک برنامه ریزی سیستماتیک آموزش استفاده مهم از طرح درس است او با این کار تضمینی برای موفقیت خود و همچنین اعتماد به نفس جهت انتقال مفاهیم مورد نظر در تدریس به دست می آورد . لذا پژوهشگر در این تحقیق سعی نموده است تا تاثیر استفاده از طرح درس را بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار دهد. پرسشهای تحقیق : 1ـ آیا معلمین استفاده از طرح درس را به عنوان یک ضرورت در کار آموزش احساس می نمایند ؟ 2ـ آیا استفاده از طرح درس در میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است ؟ 3ـ استفاده از طرح درس تا چه اندازه در انتخاب روش ها ، رسانه ها ، سازماندهی مناسب در آموزش کمک می کند ؟ 4ـ نوشتن طرح درس تا چه حد در استفاده بهتر یا زمانبندی منا سب تر برای استفاده از وقت می تواند مفید باشد ؟ روش تحقیق : روش تحقیق روش تحقیق توصیفی ـ پیما یشی است جامعه آماری این تحقیق را معلمین زن مقطع ابتدایی ناحیه 2 شهرستان اراک تشکیل می دهد و نمونه آماری این تحقیق 40 نفر از این جمعیت می باشد که به طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند . ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که شامل سوال بسته و باز می باشد . تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی صورت گرفته است .
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 300
پرسشنامه انسجام تیمی و گروهی به همراه کلید و نمره گزاری
هدف : اندازه گیری میزان انسجام گروهی در تیم های ورزشی
نحوه تکمیل : ورزشکاران باید برای تکمیل این پرسشنامه میزان موفقیت خود را با هر جمله یا یکی از اعداد 1 تا 9 نشان دهند و اگر با جمله ای کاملا موافق هستند باید خانه شماره 9 را علامت بزنند و به ترتیب هر چه از میزان موافقت آن ها کاسته می شود در خانه های بعدی علامت بزنند . اگر با جمله ای کاملا مخالف هستند خانه شماره 1 را علامت زده و هر چه از میزان مخالفت آن ها کاسته می شود در خانه های بعدی علامت بزنند .
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش)